SteamOne ST70SB

• Test panel 8.7 okt 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SteamOne ST70SB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

P Nijhof 27-10-2020

Krachtige stomer die tijd oplevert

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

In mijn werk heb ik vaak colbert en bloezen aan. Dit betekend vaak wassen en strijken, laat dat nou niet een van mijn hobby's zijn. Ik heb al een stoomstrijkijzer maar mocht nu deze Steamone Stilys testen.
Het is een mooi stabiel en afgewerkt apparaat die eenvoudig in elkaar is te zetten. tevens zit er een snelle (korte) handleiding bij. De inhoud van de watertank is groot, en gaat ook niet snel op. Als je het apparaat aanzet is het binnen 1 minuut gereed voor gebruik. met de bijgeleverd hanger en hulpmiddelen zoals plank voor de boordjes en mouwen, handschoen voor het vasthouden van de kledingstukken. (zodat je niet verbrand) is goed over nagedacht. De stoomgenerator is erg krachtig en gaat als je het op de haak zet automatische in standby stand. Ik heb het getest op katoen, zijde en linnen en hydrofiele doeken. Alle vouwen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik ben erg te spreken over de prestaties en gebruiksgemak, daarnaast misstaat het niet in de slaapkamer. (het lijkt op een dressboy)

Pluspunten

• krachtige stoomafgifte
  • snel opgewarmt

Minpunten

• de accessoires houder was handig geweest

Karen 25-10-2020

Professioneel stomen

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

Betreft een compact stoomapparaat dat goed is op te bergen. Degelijk vormgegeven waardoor makkelijk te gebruiken, met fijne materialen. Warmt sneller op dan strijkijzer, en heeft dan veel stoomkracht. De houder voor de stoomkop is essentieel, zodat je handen tussendoor vrij hebt. Op dat moment stop de kop met stomen, dus ook nog relatief veilig. Uiteraard blijft stoom erg heet :)
Kleding is over het algemeen makkelijk glad te krijgen, en nare geurtjes verdwijnen. Bij hele dikke stoffen, zoals een spijkerblouse kost het stomen uiteraard wat meer tijd, maar dat is begrijpelijk. Een overhemd is in het algemeen snel gereed, ook bij opgebouwen mouwen of gekreukelde kraag. Sneller en fijner in gebruik dan een strijkijzer.
Je moet door ervaring wel handigheid in het stomen krijgen. Het duurt even voordat je de kneepjes van het stomen kent.

Pluspunten

• opklapbaar
  • snel opgewarmd
  • veel stoomafgifte
  • pauzeert in houder

Minpunten

• handigheid in gebruik leren

Miranda Freeke-Zuiderbaan 25-10-2020

Veelzijdigheid, gemak en fraai design in een

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

Ik heb deze “kledingstomer” mogen testen, tussen aanhalingstekens ja, want voor mij is dit apparaat zoveel meer gebleken dan alleen een kledingstomer.

We beginnen bij het uitpakken, ok toegegeven het is even heel goed kijken en opletten hoe je het in elkaar moet zetten. Je wilt dat het stevig staat en eigenlijk heb je daar geen zorgen meer over als je alles in elkaar zet, het zit goed in elkaar. Als extra onderdelen houdt je een handschoen, plankje en borstel over, deze zijn voor tijdens het gebruik.

Het waterreservoir vullen gaat met het grootste gemak en er kan een ruime hoeveelheid water in, tijdens het testen is gebleken dat dit echt lang meegaat. Altijd fijn om niet de hele tijd heen en weer te hoeven rennen. Met het aanzetten is het hoogstens een minuutje wachten voordat het op temperatuur is en het gebruik kan beginnen. De standaard heeft een hanger met clips, ik vond het zelf fragiel aandoen bij het monteren, maar eenmaal in gebruik snapte ik dat de beweeglijkheid juist het fragiele tegengaat. Het volgt je eigen natuurlijke bewegingen enigszins zodat het heel blijft.

Ikzelf heb een hekel aan strijken en bij ons dragen mijn man en dochter uniformen, die ze zelf strijken. Om ze enigszins op weg te helpen, hang ik het uit de was op een haakje aan een droogrek, zodat de ergste kreukels er al uit zijn. Nu is mij verteld een kledingstomer is niet perse een strijkijzer, maar het resultaat bij ons was er wel naar! Wat ik allemaal getest hebt;

- Overhemden (schoon/ opfrissen na 1x dragen)
- Pantalons
- Workerbroeken
- Jeans
- Dekbedovertrek van percal katoen extra kreuk normaal gesproken (over een kledingrek gehangen met de stomer ernaast)
- Jurken diverse stoffen
- Vestjes
- Theedoeken

En eigenlijk nog zoveel meer in mijn hoofd. Het is allemaal naar volle tevredenheid gegaan, ik ben echt laaiend enthousiast. Terwijl je bezig bent zie je de stof gewoon ontspannen, hoe delicaat of stug het ook is. Het neemt voor mij weinig ruimte in, niet veel meer dan een strijkplank en ziet er goed uit. Wel heb ik in mijn washok een raam open bij gebruik, omdat het een kleine ruimte is en als ik achter elkaar doorga dan wordt het wat dampig. De stoomkop kan je tussendoor even ophangen maar ik zag wel dat de stoom dan toch een beetje door blijft gaan, wel minder dan bij gebruik. Verder zou ik afraden om ivm de hitte zonder handschoen te werken, al had deze wat praktischer mogen zijn want je hebt er bijna geen grip in zo stug als deze is. De handschoen maakt het wel lastiger om bijvoorbeeld ook nog eens het plankje vast te houden en de stof te handteren. Wat het eigenlijk ook meteen het enige minpunt maakt in mijn ogen.

Zelf hoop ik te kunnen sparen voor een kledingstomer als deze, de prijs is wat aan de hoge kant. Maar voor mij zou de strijkbout en plank dan helemaal de deur uit kunnen. Tevens hoop ik hier dan ook de gordijnen en de bankstel mee te kunnen stomen, deze kunnen niet gewassen worden maar met de stoom wel weer opgefrist zijn.

Pluspunten

• Multifunctioneel
  • Bijna zo goed als strijkvrij
  • Goed voor allergieën
  • Doodt bacteriën en frist op
  • Neemt weinig ruimte in

Minpunten

• Prijs
  • Stugheid van de handschoen

EddyVos 24-10-2020

Lekker snel last minute je kleding stomen

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

Voor mijn werk draag ik dagelijks overhemden met regelmatig een colbertje. Vooral de colberts gaan regelmatig naar de lokale stomerij om ze weer fris te maken. Met de SteamOne bespaar ik nu op de kosten maar ook op de wachttijd die een lokale stomerij heeft voor het stomen van je kleding.

Unboxing is de machine zeer snel en simpel in elkaar te zetten. Volg wel goed de handleiding want het luistert behoorlijk nauw hoe het een en het ander goed vastgezet moet worden. Je gaat namelijk met best hete stoom werken.

Design is prachtig. Je kan de stok op verschillende hoogtes brengen. Gelijk een nadeel dat het niet ontworpen is voor lange mensen. Je staat op de maximale stand nog behoorlijk krom te werken omdat de onderkant van je colbert of overhemd best laag komen te hangen.

Let op dat bij het aanzetten van de SteamOne er gelijk stoom geblazen zal worden. Pas dus op hoe je het apparaat neerzet en sta er niet gelijk naast. Wacht rustig af tot deze op temperatuur is gekomen en is gestopt met automatisch stoom blazen. Daarna zal hij pas weer stoomblazen als je het mondstuk van de houder haalt. Zorg dus ook dat het apparaat vrij van muren en kasten staat! Opstarten duurt een paar minuten. Je kan dit versnellen door het mondstuk even uit de houder te halen en na 5 seconden weer terug te plaatsen. Je ziet dan een ledje even opknipperen in de houder waardoor je weet dat de SteamOne in de gaten heeft dat het mondstuk terug is geplaatst.

Nadat de SteamOne is opgestart kan je een kledingstuk ophangen aan het kledingrekje. Deze is geschikt voor alle soorten kledingstukken. Er zitten twee hulpstukken (een handschoen en een stuk plat plastic om iets glad te maken) bijgeleverd om je het werk makkelijker te maken. Met deze hulpstukken lukt het mij om de ergste kreukels uit de kleding te stomen waardoor je niet na elk gebruik je kleding hoeft te laten persen.

Ik heb de volgende kledingstukken al gebruikt met de SteamOne:
- Overhemden
- Zomer colbert (dunne stof)
- Winter colbert (dikke stof)
- Pantalons
- Hoodies

Al deze kledingstukken kan ik prima stomen. Wel moet ik de SteamOne in de maximale stand zetten voor mijn winter colberts en hoodies. Anders lukt het mij niet om de ergste kreukels eruit te halen. Alle overige kledingstukken hebben al genoeg aan de ECO stand vanwege de dunne stof.

Het werken met de SteamOne is vrij eenvoudig. Zoals ik al eerder aangaf hangt de kleding voor mij persoonlijk wat laag waardoor ik de SteamOne op een verhoging heb staan. Dit kan makkelijk omdat het apparaat zeer stabiel is. Het waterresorvoir is zeer ruim waarbij je niet bij elke inschakeling eerst de tank hoeft te vullen.

Wanneer je het apparaat een aantal (ik dacht rond de 10) minuten niet gebruikt schakelt het zichzelf uit. Een mooi en zeer veilige feature als je toch gehaast even je colbert stoomt en snel het huis uitgaat voor je afspraak!

Al met al is de SteamOne een prachtig apparaat om even je kleding op te frissen. Het enige waarvoor ik naar de lokale stomerij hoef is om mijn colberts en pantalons te laten persen.

• Inhoud waterreservoir
  • Gebruiksgemak
  • Automatisch uitschakelen

Minpunten

• Hoogste stand is nog te laag voor lange mensen

Suuz84 21-10-2020

Met de SteamOne Stilys is de was doen nog leuker

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

Voor mijn werk draag ik dagelijks een uniform en heb niet altijd de tijd om deze naar de stomerij te brengen.
Daarom is de Steam One Stilys een perfect oplossing wat het nog leuk maak ook om je kleding netjes te krijgen.

Als je het pakket uitpakt begint het plezier al want je zet gelijk dat er zorg en aandacht is besteed aan het verpakken van het product.
Zo zit alles netjes individueel verpakt en zitten er handige extra’s bij zoals een handschoen om verbranding te voorkomen en een plateautje wat ideaal is voor mouwen en kragen.

Het apparaat is zeer eenvoudig in elkaar te zetten en ziet er mooi en stevig uit en is makkelijk in te stellen op de gewenst hoogte.
Je kan zien dat er aandacht is besteed aan het design en de afwerking waardoor het fijn aanvoelt niet lelijk in de kamer staat.
Je kan het namelijk makkelijk tot een minimaal product opbergen waardoor het weinig ruimte in beslag neemt.

Daarnaast zit er een handleiding bij die simpel maar duidelijk is waardoor het gebruiken geen probleem is.
Er zit een ruim water reservoir bij en hoef je dus niet zoals bij de oude stoom strijkijzers steeds bij te vullen maar kun je gemakkelijk je wasmand afwerken.
Tevens is het ideaal dat zodra je de stoomkop terug plaatst op de houder dat hij gelijk op pauze stand gaat.
En mocht je per ongeluk vergeten het apparaat uit te zetten zal hij zichzelf uitschakelen wat het allemaal een stuk veiliger maakt.

Zelf gebruik ik hem voornamelijk voor mijn pantalons en bloezen die in een handomdraai weer netjes en fris zijn.
Zo is het ideaal dat je de mogelijkheid tussen twee standen qua stoom kracht wat makkelijk te wisselen is door 1 druk op een knop.
Zelf gebruik ik zelf voor de bloezen de Eco stand waar minder stoom geproduceerd en voor de wat dikkere pantalons de max stand.
Het verschil is duidelijk merkbaar in de hoeveelheid kracht die het apparaat afgeeft.

Met wat angst waagde ik me ook de eerste keer aan een satijnen pyjama maar ook dit was geen probleem.

Ik onder vind zelfs zoveel plezier aan de Steam One Stilys dat ik nu zelfs mijn theedoeken ermee sta te doen.
Doordat er op de telescoopbuis een hangertje te bevestigen is met daarop op knijpers is alles makkelijk op te hangen en zo kun je dus makkelijk van kleine tot grote kleding stukken op de Steam One Stilys plaatsen.

Al met al is het een zeer fijn apparaat om mee te werken waar ik weinig op aan te merken heb.
En als er al een punt benoemt zou moeten worden is het dat het snoer iets langer had gemogen.
Het maakt het huishouden net een stukje leuker en gemakkelijker.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Groot water reservoir
  • In hoogte te verstellen
  • Ziet er mooi uit
  • Alle delen zijn te demonteren

Minpunten

• Kort snoer

Carolien 20-10-2020

Nooit meer stomerijkosten!

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

Ik heb deze stomer mogen uittesten. Wat een ideaal ding! Ik heb een hekel aan strijken, maar hier kreeg ik op een gegeven moment zelfs lol in. Het is een mooi apparaat wat je zou in de slaapkamer zou kunnen laten staan. Het design heeft wel wat weg van een dressboy.

Eenmaal in elkaar gezet, is het makkelijk in gebruik. Tijdens het stomen komt er geen overmatig stoom vrij, waardoor de omgeving ook niet erg vochtig wordt. Dit is erg prettig.
De stoomkophouder is erg handig (pauze modus). Hierdoor kun je makkelijker tussendoor van kledingstuk wisselen, waardoor je goed kan doorwerken.
Als je een goed gevuld reservoir hebt, gaat de stomer lang mee. Het is ook duidelijk zichtbaar, hoeveel water er nog in zit.
Het apparaat zorgt voor een snel en goed resultaat.

Het wisselen van de borstel is wat lastig i.v.m. de hitte. De bijgeleverde handschoen is fijn voor de warmte maar geeft niet genoeg grip.
Doordat de voet vrij zwaar is, is het lastig om het laatste restje water eruit te gooien. Echter is hij door de zware voet wel stabiel. De kledinghanger draait soms wat mee, maar daar moet je even handigheid in krijgen.

Ik heb de stomer op verschillende soorten stoffen en kledingstukken uitgeprobeerd.
De soorten stoffen:

- Sjaaltjes
- Katoenen broek
- Colbertjes
- Rok

Het apparaat is duur in aanschaf, maar als je voor je werk vaak pakken, colbertjes, jurkjes draagt dan haal je de stomerijkosten er zeker uit!

• Snel en goed resultaat
  • Een gevuld reservoir gaat lang mee
  • Werkt op verschillende soorten stoffen

Minpunten

• Wisselen van de borstel is lastig i.v.m. de warmte

Sebastiaan 16-09-2019

Echt een aanwinst en zeer gemakkelijk te gebruiken

Geschreven voor: SteamOne ST70SB

Wij zijn heel blij met dit apparaat. Ik stoom mijn kostuums heel snel en mijn vrouw haalt de kreuken uit haar zijde jurkjes. Een kostuum gaat natuurlijk niet elke dag naar de stomerij maar als er kreukels inzitten heb ik die er zo uit. Ook voor mijn overhemden gebruik ik dit apparaat.

Pluspunten

• Pauzestand zodat je kleding kunt opbergen
  • Zeer compact en snel opgestart
  • Gaat automatisch uit als het water op is

Minpunten

• Fragiele kledinghanger
  • Het snoer is vrij kort